Dierenartspraktijk Polanen
gRUBBEHOEVE 58, 1103 gj aMSTERDAM 020-6996959                   

Subsidieregeling huisdieren minima 

Let op: dit geld alleen voor een stadspas met een groene stip.

Als u in het bezit ben van een Stadspas en u heeft een ziek huisdier, dan heeft u mogelijk recht op een eenmalige korting t.w.v. € 37,- op een consult bij ons.

 De regeling is alleen geldig voor mensen vanaf 18 jaar die in de gemeente Amsterdam staan ingeschreven en een stadspas hebben. De regeling is alleen geldig voor stadspashouders met een minimuminkomen. Uiteraard dient het huisdier in uw bezit te zijn.

De gemeente Amsterdam geeft een eenmalige korting t.w.v. € 37,- op één consult voor één huisdier per stadspashouder per jaar.

Houdt u er rekening mee dat daarna kosten in rekening worden gebracht (zie onderaan deze pagina voor de voorwaarden).

Om deze korting te krijgen, dient u een voucher aan te vragen. Zonder voucher kunt u geen gebruik maken van deze regeling.

Voor deze regeling geldt een aantal spelregels:
Eenmalig: u kunt per jaar slechts een keer gebruik maken van deze regeling, voor 1 eigen huisdier.


Geen waardebon: het recht op de korting op het consult bij de dierenarts is geen waardebon die u alvast kunt opvragen om later een keer te besteden. De voucher is 3 maanden geldig. Indien u geen gebruik van de voucher maakt, vervalt deze automatisch na 3 maanden. Na deze 3 maanden kunt u de voucher niet opnieuw meer aanvragen. Gebruik het daarom verstandig: vraag de voucher pas aan als u een (preventieve) gezondheidscontrole voor uw huisdier nodig vindt. Of natuurlijk omdat uw huisdier ziek is en u echt naar de dierenarts moet.


Voucher eerst: u moet eerst een voucher aanvragen bij de dierenambulance van Amsterdam. Zij voeren deze regeling uit. Zonder voucher heeft u geen recht op het gratis consult.

Het voucher kunt u op twee manieren aanvragen
Per e-mail aan stadspas@dierenambulance-amsterdam.nl. Vermeld in e-mail bovenstaande gegevens, zodat wij uw aanvraag op dezelfde of uiterlijk op de eerstvolgende werkdag zo goed mogelijk in behandeling nemen en u snel van een vouchernummer voorzien.

Of telefonisch van maandag t/m vrijdag tussen 10:00 en 13:00 uur op telefoonnummer 020 – 568 15 21. Zorg dat u uw stadspas bij de hand heeft, wij hebben voor de verwerking uw stadspasnummer nodig. Zonder dit nummer kunnen wij uw aanvraag niet verwerken.
Het kan zijn wij even in gesprek zijn (u hoort dan een ingesprekstoon), blijft u het dan proberen of stuur ons een e-mail.
Belt u alstublieft niet naar het hoofdnummer van de dierenambulance, onze meldkamer kan u niet verder helpen.


Belangrijke gegevens: om het voucher te kunnen ontvangen heeft u een aantal gegevens nodig vóórdat u het aanvraagt:

  • Uw naam- en adresgegevens
  • Uw telefoonnummer
  • Uw geboortedatum
  • Het (19 cijferige) stadspasnummer op de achterzijde van uw pas, wat begint met 6064
  • De naam van uw huisdier
  • Het geslacht van uw huisdier
  • Het ras van uw huisdier
  • Eventueel de dierenarts waar uw huisdier al bekend is

 

Met het vouchernummer wat u na aanvraag van ons ontvangt, kunt u dan zelf een afspraak maken bij ons.

Vergeet niet om uw Stadspas, legitimatie en eventueel dierpaspoort mee te nemen. Zonder stadspas kunnen uw gegevens niet worden gecontroleerd!


Financiële spelregels:


Als u een voucher ontvangt kunt u binnen drie maanden deze voucher gebruiken voor uw huisdier.

De vergoeding is tot maximaal 300 euro, houdt u er rekening mee dat u zelf de helft van het bedrag moet betalen.



Kunt u deze eigen bijdrage niet betalen, dan kunt u een beroep proberen te doen op het noodfonds van de Dierenbescherming Amsterdam. U kunt een verzoek indienen voor het fonds voor Daadwerkelijke Dierenbescherming. Meer informatie hierover vindt u op de website van de Dierenbescherming Amsterdam  of telefonisch 088 – 811 33 90.

Chippen van uw huisdier
Als uw huisdier geen chip draagt dient dit alsnog te gebeuren tijdens het eerste consult. De dierenarts zorgt voor het chippen en de registratie in een databank. Daarmee is uw huisdier altijd terug te vinden.
Als uw huisdier al een chip heeft dan controleert de dierenarts of het dier ook staat geregistreerd in een databank. Mocht dat niet het geval zijn omdat u dat bent vergeten dan gebeurt dat alsnog.
Het chippen en/of registreren is gratis.


Rekenvoorbeeld 1

Stel dat u huisdier een behandeling nodig heeft en het consult kost 40 euro, plus 40 euro voor medicatie en evt behandeling, dan word het consult vergoed en betaald u dus de helft van de medicatie en behandeling. U betaald dan zelf 20 euro.

Rekenvoorbeeld 2
Stel dat uw huisdier echt een behandeling nodig heeft, nadat u op consult bent geweest bij de dierenarts. Stel dat de behandelkosten € 300,- zijn.
Korting t.w.v. € 37,- op het consult.

Dan blijft er nog € 200,- aan kosten over: u betaalt zelf de helft (€ 100,-) en de gemeente de andere helft.
Uiteindelijk betaalt u in deze situatie dus € 200,– en de gemeente vergoedt het eerste consult en nog eens € 100,-.

Rekenvoorbeeld 3
Stel dat uw huisdier een uitgebreide behandeling nodig heeft, nadat u op consult bent geweest bij de dierenarts. Stel dat de behandelkosten € 900,- zijn.
Korting t.w.v. € 37,- op het consult.
U betaalt zelf € 100,- voor de eerste 100 euro behandelkosten.
Dan blijft er nog € 800,- aan kosten over: u betaalt 50% (€ 300,-) tot aan het maximumbedrag van € 700,- . De gemeente betaalt de andere helft.
Er blijft dan nog een restant van € 200,- over die u ook zelf dient te betalen.
Uiteindelijk betaalt u in deze situatie dus € 600,- en de gemeente vergoedt het eerste consult en het maximum van € 300,-.